Wiosenny event naukowy

Opublikowano: niedziela, 24 marzec 2019

Działo się, oj działo dzisiaj w naszej szkole. Z okazji pierwszego dnia wiosny, z inicjatywy koła naukowego "Nauka z Górki" został zorganizowany event naukowy. W stacjach naukowych, w które zamieniły się nasze klasy, stery przejęli nauczyciele, rodzice i starsi koledzy. Przygotowali oni dla uczniów szereg doświadczeń. Były pokazy wiru mlecznego (przygotowane przez p.Anitę Tryfon i Annę Piórkowską), lampy lawy, pokaz wybuchu wulkanu, cieczy newetenowskej przeprowadzone przez uczniów klasy VII pod kierunkiem p. Katarzyny Damętki, Małgorzaty Żebrowskiej, Marty Szczepańskiej), Mamy nadzieję, że dzisiejsza przygoda z nauką przypadła Wam do gustu.

Obraz może zawierać: 1 osoba, uśmiecha się, siedzi i dziecko

Obraz może zawierać: 1 osoba, siedzi i dziecko

Wśród doświadczeń, które pojawiły si podczas wiosennego eventu nie zabrakło tych z wodą. Co pływa a co tonie? Ile można włożyć monet do wypełnionego po brzegi naczynia z wodą? Doświadczenie te powiązane były z Dniem Wody, który obchodziliśmy 22 marca

Obraz może zawierać: 7 osób, ludzie siedzą i dziecko

Obraz może zawierać: 5 osób, ludzie siedzą i dziecko

Pokaz programowania przeprowadziła, w porozumieniu z kołem naukowym, najstarsza grupa uczniów ze szkolnego klubu kodowania pod opieką p. Urszuli Matusik – Bujalskiej. Zadania tego podjęły się: Emilka Giers i Martyna Pucyk. Do kodowania z DASHEM użyły odpowiednich aplikacji na tablecie oraz m.in. wyrzutni piłeczek. Adrian Kowalczyk ze swoimi grupami kodował muzykę za pomocą BUM BUM RUREK. Oskar Załęski i Kamil Górski pomagali uczniom zaprogramować OZOBOTY, by przejechały po napisie "Wiosna". Materiał dydaktyczny do zajęć z ozobotami pochodził z projektu "Uczymy dzieci programować". Wydarzenie odbyło się dzięki inicjatywie koła naukowego. Starsi uczniowie mieli okazję podzielić się swoją wiedzą i umiejętnościami z młodszymi kolegami. Udowodnili, że kodowanie nie jest takie trudne, może być świetną zabawą i sposobem na integrację uczniów i dorosłych. Młodsi zmierzyli się z kodowaniem naszych czasów: z użyciem robotów, tabletów i bum bum rurek.

Obraz może zawierać: 2 osoby, ludzie siedzą i dziecko

Podczas tego wydarzenia uczniowie mogli oglądać pokazy chemiczne i również uczestniczyć w nich praktycznie. Pokazy zorganizowała p. Dorota Stawińska.

Obraz może zawierać: 4 osoby, uśmiechnięci ludzie, ludzie siedzą i dziecko

Obraz może zawierać: 4 osoby, dziecko

Obraz może zawierać: 3 osoby, dziecko i w budynku

Pierwszy dzień wiosny

Opublikowano: niedziela, 24 marzec 2019

W związku z pierwszym dniem wiosny samorząd szkolny zorganizował ognisko dla młodszych i starszych. Na koniec tradycyjnie została pożegnana marzanna, przygotowana przez uczniów klasy 6. Ponieważ zostało już mało czasu, nie odbyły się zaplanowane podchody, ale starsi uczniowie pod opieką p. Izy Panufnik mogli zagrać w piłkę nożną. 

Obraz może zawierać: 5 osób, uśmiechnięci ludzie, ludzie stoją, drzewo, dziecko, na zewnątrz i przyroda

Obraz może zawierać: 5 osób, na zewnątrz

Obraz może zawierać: 2 osoby, ludzie uprawiający sporty i na zewnątrz

 

 

 

Dzień Matematyki

Opublikowano: niedziela, 24 marzec 2019

Dzień matematyki został stworzony po to, aby dać uczniom trochę odmiany w nauce matematyki. Udział w grach i zabawach matematycznych ma na celu pokazać inną stronę tej nauki. Matematyka może być przyjemna i dawać radość. Święto zostało zapoczątkowane przez organizację “World Education Games” w 2007 roku. Od tego czasu było organizowane co roku w każdą pierwszą środę Marca. W pierwszych obchodach tego święta wzięło udział 286 tysięcy uczniów z 98 krajów świata. Światowy Dzień Matematyki z każdym rokiem rozrastał się - w 2012 roku wzięło w nim udział prawie 6 milionów uczniów z całego świata. W Polsce pierwsze obchody Dnia Matematyki odbyły się 12 marca 2014 roku z inicjatywy Stowarzyszenia Doskonalenia i Rozwoju 4improve i wzięło w nich udział ponad 100 szkół z całej Polski. W tym roku nasza szkoła przyłączyła się do tego święta. Klasa VII i VI pod kierunkiem p. Jadwigi Boguckiej przygotowała to wydarzenie. Rozpoczęli od przygotowania wystroju klasy, w której miała odbywać się uroczystość. W części oficjalnej zobaczyliśmy prezentację pokazującą, że matematyka jest wszędzie. Potem były łamigłówki matematyczne. Wszyscy zaangażowani dostali słodkie upominki a najaktywniejsi zostali nagrodzeni dodatkowo pamiątkowymi dyplomami.

Obraz może zawierać: 5 osób, ludzie stoją, ludzie siedzą i w budynku

Obraz może zawierać: 1 osoba, ekran

Obraz może zawierać: 12 osób, uśmiechnięci ludzie, ludzie siedzą

Obraz może zawierać: 5 osób, ludzie stoją i w budynku

Obraz może zawierać: 1 osoba

Obraz może zawierać: 1 osoba, je, siedzi i dziecko

Obraz może zawierać: 3 osoby, uśmiechnięci ludzie, ludzie siedzą

Obraz może zawierać: co najmniej jedna osoba i ludzie siedzą

Godzina kodowania i szyfrowania

Opublikowano: niedziela, 24 marzec 2019

Deszyfrowanie ropoczęli dzisiaj ucznioiwe klasy III, pod kierunkiem p. Katarzyna Damętka. Zaczęłi od odkodowania informacji z wykorzystaniem maty do kodowania. Potem uczniowie malowali obrazki wg kodów kolorów Jak widzicie tematem była zbliżająca się wiosna.

Obraz może zawierać: 2 osoby, buty

Obraz może zawierać: 3 osoby, ludzie siedzą

Przedszkolaki odkodowywały swoją pracę pod kierunkiem p. KAroliny Puzio. Zadanie wywołało wiele emocji, bo każde z dzieci dostało tylko fragment zakodowanej pracy w rozmiarze XXL. Dopiero wspólne elementy dały efekt.

Obraz może zawierać: 1 osoba, siedzi, dziecko i tabela

Dszyfrowaniem uczniówkl. IV nie była tak proste, bo wymagało najpierw wykonania poprawnego obliczenia a potem odpowiedniego pokolorowania. Uczniowir otrzymali mozaiki symetryczne. Taka praca wymaga niezłego wyiłku umysłowego, co doskonale wpisało się w Tydzień Mózgu.

Obraz może zawierać: co najmniej jedna osoba, ludzie siedzą, tabela i w budynku

Uczniowie klasy V przez godzinę odszfrowywali zadania przygotowane dla nich w ramach wydarzenia. Pierwsze dwa wg ich opinii były bardzo proste. Jednak "Jajecznica" już przysporzyła nieco problemów. 

Obraz może zawierać: 2 osoby, ludzie siedzą, tabela i w budynku

Obraz może zawierać: co najmniej jedna osoba i ludzie siedzą

Klasa III na lekcji religii też odkodowywała obrazki.

Obraz może zawierać: 1 osoba, siedzi i w budynku

Kolejny dzień szyfrowania i kodowania oraz łamania szyfrów i kodów za nami. Dzisiaj ucziowie klasy VI, na lekcji techniki, najpierw roszyfrowywali informacje przygotowane specjalnie dla nich przez uczestników koła naukowego "Nauka z Górki". Informacje zaszyfruowane były wyrazem GADERYPOLUKI. Potem sami przygotowywali koło do szyfrowania i wykorzystali je by zapisać swoje wiadomości 

Obraz może zawierać: 1 osoba, siedzi, tabela i w budynku

Obraz może zawierać: co najmniej jedna osoba i ludzie siedzą

Ostatni dzień w tym wyczerpującym tygodniu szyfrowania, kodowania. Dzisiaj na lekcji religii kodowała klasa I.

Obraz może zawierać: 1 osoba, siedzi, dziecko i tabela

Dzień Babci i Dziadka

Opublikowano: niedziela, 24 luty 2019

 


 "Dzień Babci, Dzień Dziadka to dopiero gratka,
Wnuki pięknie są ubrane, mają buzie roześmiane.
Niech nam żyje Dziadek, Babcia
Niech im zdrowie służy,
Niechaj uśmiech mają, aż po same uszy.
U Babci, u Dziadka troski dziś znikają
Dziś przyjmują małych gości, którzy życzą im radości."
22 stycznia w naszej szkole uczniowie klas 1 - 3 pod opieką wychowawców przygotowali wiersze , piosenki i życzenia.
Słodki poczęstunek dla naszych wyjątkowych gości, których przybywa do naszej szkoły każdego roku tak wiele, przygotowała Rada Rodziców, za który serdecznie dziękujemy

 

Obraz może zawierać: 6 osób, ludzie stoją

 

Obraz może zawierać: 6 osób, ludzie stoją