ZDOLNI NA START

Opublikowano: poniedziałek, 05 listopad 2018

Nasza szkoła w ramach programu „Zdolni na start” zorganizowała zajęcia :

 - Klub Kodowania jako zajęcia rozwijające zdolności informatyczne w dziedzinie programowania. Zajęcia będą odbywać się od września 2018 roku do 15 grudnia 2018 roku w ilości 30 godzin każdego rodzaju zajęć w Szkole Podstawowej w Górkach – Grubakach, dla uczniów uzdolnionych z klas 2-3 oraz 5-6 .

 - Klub Matematyków jako zajęcia rozwijające zdolności matematyczne dzieci z wykorzystaniem matematyki w życiu codziennym.

 Zajęcia będą odbywać się od września 2018 roku do 15 grudnia 2018 roku.

Celem głównym zadania pt. „Zdolni na start” jest zorganizowanie zajęć pozalekcyjnych dla uczniów szczególnie uzdolnionych z technologii informacyjnych oraz matematyki.

 Zajęcia w ramach Klubu Kodowania dla kl. 2-3 oraz kl. 5-6 będą rozwijały zdolności informatyczne w dziedzinie programowania (z użyciem głównie robotów, tabletów, laptopów, wielu różnorodnych aplikacji i platform internetowych). Programowanie jest jednym z najważniejszych działań Ministerstwa Edukacji Narodowej i Ministerstwa Cyfryzacji w zakresie unowocześniania szkół.

W ramach Szkolnego Klubu Kodowania uczniowie nauczą się programować z użyciem narzędzi TIK: robotów (Dush, Dot, Ozobot), tabletów, laptopów, aplikacji do robotów i aplikacji samodzielnych do programowania blokowego oraz kodowania bez sprzętu z użyciem maty do kodowaniam i bum bum rurek. Dzieci nauczą się z nich korzystać i w ich środowisku pracować, rozwiązywać problemy, co posłuży rozwinięciu logicznego i algorytmicznego i twórczego myślenia.

Zajęcia w  ramach Klubu Matematyków dla kl. 4-8 będą rozwijały zdolności matematyczne z użyciem tabletów, laptopów, wielu różnorodnych aplikacji i platform ale także wykorzystanie matematyki w życiu codziennym - podczas gotowania, projektowania domów - układania płytek, malowania pokojów, obszywania obrusów taśmą, planowanie zakupów - szacowanie wyników.

W ramach Klubu Matematyków osiąganie celów poznawczych nastąpi poprzez:

- nawiązywanie do osobistych doświadczeń  dziecka związanych z kręgami matematycznymi - rozwijanie wyobraźni matematycznej

- tworzenie możliwości uczenia się odkrywanie i tworzenie „własnej” matematyki

- podejmowanie zadań z różnorodnych sfer działalności człowieka,

- badanie konkretnego zjawiska, w którym jest opis ilościowy i geometryczny.

 

Odsłony: 15